08. 06. 2011 | P. Božek | 2719x | 0

Rozhovory, článkyRozhovory

Rozhovor s Karlem Zadákem o "CZECHMANOVI"

Rozhovor s Karlem Zadákem o

Karle, o víkendu krásné druhé místo na triatlonu „Czechman“  ve Starých Ždánicích (tratě 1,9 km plavání – 90 km kolo – 21 běh), jak se Ti závodilo?

Byl to letos můj první triatlon a bohužel se mi ani trochu nevydařil. Ani jedna disciplína mi nevyšla podle mých představ. Plavání jsem pokazil kousek za polovinou, když jsem si nechal odplavat skupinku a až do cíle plavecké části jsem se trápil sám.

Na kole se mi jela první půlka vcelku dobře a kdybych svoji hloupostí nezabloudil a ztratil tak slabou minutu, byl bych i spokojen.

A běh, to už byla jedna velká tragedie. Od 2.km křeče, žaludeční nevolnost a píchání pod žebry. Naštěstí jsem se na 12.km probudil k životu a dokázal jsem se probojovat alespoň na druhé místo

Petr Vabroušek, foto: Jitka SečkováMyslíš, že je vůbec možné porazit fenomenálního Petra Vabrouška?

Určitě to možné je a mně se to už na stejném závodě v roce 2009 podařilo. Teď o víkendu jsem to mohl lehce zopakovat, ale bohužel se mi do cesty postavily překážky, se kterými jsem nedokázal nic udělat. Křeče, nevolnost, krize. Ale to už je sport.

Po dvou třetinách závodu si byl na prvním místě, pak tě postihly křeče a žaludeční problémy. Jak k tomu došlo?

Tak tuto otázku si kladu už tři dny a bohužel si na ni nedokážu odpovědět. Na křeče jsem nikdy netrpěl a ani nevolnost nebyl můj problém. Bylo taky horko a je pravda, že jsem si nevzal před závodem magnesium a pár výživových doplňků, protože jsem si je omylem nechal doma. Řešil jsem to tedy produkty, na které nejsem zvyklý...Prostě se to tak nějak všechno sešlo v jeden den a já trpěl.

Popiš nám tvoji stravu den před závodem a ráno v den závodu.

Den před závodem:
snídaně - 2 rohlíky s medem.
oběd- kuřecí steak s rýží.
večeře rýže s banánem s cukrem a grankem.

V den závodu:
3,5hodiny před startem těstoviny s cukrem a grankem. 1,5hodinu před startem energetická tyčinka od LOW GI.

Karel Zadák foto: Jitka SečkováJak se občerstvuješ na trati? Máš předem nějaký plán nebo posloucháš signály tvého těla?

Při takto dlouhém závodě mé občerstvení začíná na kole hned, jak se dostanu do tempa, tak slupnu jeden gel, dál si beru na každé občerstvovací stanici  banán a zhruba v polovině cyklistiky si dám energetickou tyčinku ENERGY BAR. Na běhu už jen 2 gely. Samozřejmostí je pitný režim. POWER DRINK mám připravený ve dvou“ bidonech“ na kole. Při běhu většinou piju vodu + kolu.

Můžeš detailněji popsat konkrétní produkty, které používáš, jejich složení a účinek.

Veškorou výživu co používám je vyzkoušená a nejen mnou prověřená značka INKOSPOR.

Před zátěží je to hlavně Carbo energy. Je to maltodextrin – jednoduchý cukr. Takto si vytvářím zásoby energie před závodem či těžkým tréninkem.

Dál jsou to aminokyseliny BCAA - regenerace a ochrana svalové hmoty. 

Energetické tyčinky LOW GI a ENERGY BAR slouží jako svačinka cca hodinku před tréninkem.

Během zátěže opět obě tyčinky LOW GI + iont POWER DRINK.

Regenerace: RECOVERY k urychlení regenerace, obsahuje cukry, glutamin,důležitý vitamín B1 a pár dalších důležitých prvků. Dále BCAA aminokyseliny a Weight Gainer:  Uhlohydrátový proteinový koncentrát s olejem MCT, obohacený vitamíny, minerálními látkami a L-Carnitinem. Napomáhá regeneraci a svalový růst.

Můžeš našinci vysvětlit, jaký je při závodu přechod z kola do běhu. Trénuješ tuto rychlou změnu v přípravě?

To se těžko vysvětluje. Nejlepší je, když si každý zkusí sedět přes dvě hodiny na kole, slézt a poté se hned rozběhnout a vydržet  běžet... Pro toho kdo se triatlonu věnuje tak jako já už několik let, to není zas tak velký problém. Samozřejmě přechody z kola na běh a naopak se trénovat musí, aby to nohy nezapomněly. Trénink vypadá následovně. Např.  1km rychlého běhu a  hned 5km ostře na kole a potom zpět na 1km běh a toto opakovat 6-8x.

Karel Zadák foto: Jitka SečkováMůžeš nám přiblížit průměrnou tvoji tepovou frekvenci při závodě (plavání, kolo, běh)? Uzpůsobuješ své tempo bušícímu srdci či naopak vždy reaguješ dění na trati?

Vše záleží na délce závodu. Čím kratší je závod, tím je vyšší tepová frekvence. Když se budeme bavit o středním triatlonu, tak má tepová frekvence se pohybuje těsně pod ANP. U plavání, nevím přesně, je to asi okolo 155, kolo je podobné a na běhu 160-165. Když musím finišovat jako na tomto závodě, tak se dostávám i přes 175tepů za minutu.

Vím, že tvým snem byla Olympiáda… Zdá se, že máš letos formu jako hrom, nechtěl bys svůj sen zase oživit?

Je to krásná představa, ale OH zůstane pro mě už jen snem, protože střední triatlon ani terénní triatlon, kde bych měl teoretickou šanci se nominovat, není olympijskou disciplínou.

Czechman 2011 foto Jitka Sečková
Czechman 2011 foto Jitka Sečková
Czechman 2011 foto Jitka Sečková
Czechman 2011 foto Jitka Sečková

Přidat komentářKomentáře (0)


Pro přidání komentáře je nutné se přihlásit nebo zaregistrovat.