Seřadit podle
Blanka Gololobovová
Zlepšete imunitu otužováním
Zlepšete imunitu otužováním

19. 12. 2011 | B. Gololobovová | 7033x | 0

Není pravda, že by otužilci nikdy neonemocněli. Viry či bakterie je ovšem oproti zbytku populace skolí výrazně méně často a jejich nemoci navíc mívají o dost lehčí průběh. Pravidelné otužování také zlepšuje nejen odolnost těla... »»»

Růstové faktory zlepší sílu, regeneraci i imunitu
Růstové faktory zlepší sílu, regeneraci i imunitu

05. 12. 2011 | B. Gololobovová | 2581x | 0

„Ten snad žere syrový maso,“ můžete občas slyšet o někom, kdo vyniká silou a výbušností. Tato hláška má ovšem své opodstatnění – syrové potraviny živočišného původu totiž obsahují tzv. růstové faktory, které podporují nejen výstavbu svalové hmoty, ale i regenerační procesy po zátěži a imunitu. »»»

Lepší a horší cukry
Lepší a horší cukry

15. 11. 2011 | B. Gololobovová | 4019x | 0

Běžci ani vyznavači ostatních vytrvalostních sportů se bez cukrů coby rychlého zdroje energie neobejdou. Bílý, rafinovaný cukr neboli sacharóza však představuje tu nejhorší variantu, čím si osladit pokrmy či nápoje. Že se po cukru... »»»

Běh ve vodě zvyšuje VO2 max
Běh ve vodě zvyšuje VO2 max

05. 09. 2011 | B. Gololobovová | 5903x | 0

Možná si říkáte, proč ve vodě běhat, když můžete plavat. Nehledě na to, že pohled na osoby, které v nadlehčovacích pomůckách zoufale kmitají nohama a přitom se téměř nehýbají z místa, působí poněkud směšně. Přesto ... »»»

Zlepší vám káva vytrvalost?
Zlepší vám káva vytrvalost?

15. 08. 2011 | B. Gololobovová | 3858x | 0

„Dejte si před zátěží kafe, nakopne vás to k vyššímu výkonu“ – tuto radu můžete slyšet nejen od běžců, ale i od vyznavačů ostatních vytrvalostních sportů. Pravda to ovšem je pouze z části. »»»

Běhat nalačno? Raději ne!
Běhat nalačno? Raději ne!

11. 08. 2011 | B. Gololobovová | 34507x | 4

Pokud chodíte do práce, máte ve všední den při volbě času pro trénink na výběr jen ze dvou možností: ráno a večer. Pokud si vyberete tu první, musíte navíc řešit dilema, jak tělu před výběhem dodat alespoň nějakou energii. »»»

Co jíst před startem?
Co jíst před startem?

22. 07. 2011 | B. Gololobovová | 14155x | 0

Tlak v žaludku, nevolnost až zvracení či nedostatek paliva pro pracující svaly – to vše nás může postihnout, pokud před během šlápneme vedle co do skladby jídelníčku. A podobná chyba před závodem nás může stát cenné sekundy potřebné k vysněnému času či umístění. »»»

Jezte ostružiny, ochráníte klouby
Jezte ostružiny, ochráníte klouby

22. 07. 2011 | B. Gololobovová | 11299x | 0

Pokud vás v druhé polovině léta zlákají při běhu lesem tmavé plody ostružin, zdržte se na chvilku a pár si jich natrhejte. Potěšíte nejen své chuťové buňky, ale prospějete i svému zdraví. Jen málo druhů ovoce se totiž vyznačuje tak vysokým obsahem prospěšných látek. »»»

Strava, která vás ochladí
Strava, která vás ochladí

16. 07. 2011 | B. Gololobovová | 4036x | 0

Horko je nejen nepříjemné, ale má i negativní vliv na běžeckou výkonnost. O tom, jak ho budeme snášet, však do jisté míry rozhoduje i náš jídelníček. Pokud do něj zařadíme více potravin a nápojů s ochlazujícím účinkem, prospěje nám to nejen na trati. Tradiční čínská medicína, stejně jako... »»»

Bílkoviny v běžeckém jídelníčku II
Bílkoviny v běžeckém jídelníčku II

30. 06. 2011 | B. Gololobovová | 3213x | 0

Dostat bílkoviny do sebe při vysoké tréninkové zátěži není úplně jednoduché. Kterým zdrojům bychom tedy měli dát přednost? Důležitá je především stravitelnost...Znáte tzv. zákon limitní aminokyseliny? »»»

Bílkoviny v běžeckém jídelníčku I.
Bílkoviny v běžeckém jídelníčku I.

27. 06. 2011 | B. Gololobovová | 2861x | 0

Proč jsou nezbytné? Většina běžců dbá na to, aby v jejich stravě byl dostatek sacharidů, ale na bílkoviny tak trochu zapomíná. Přitom ale právě proteiny hrají ... »»»

BCAA aminokyseliny II : pro výkonnost, regeneraci i hubnutí
BCAA aminokyseliny II : pro výkonnost, regeneraci i hubnutí

08. 06. 2011 | B. Gololobovová | 4108x | 0

BCAA - souhrnné označení pro tři aminokyseliny, které jsou pro výkonnost a regeneraci důležitější než ostatné aminokyseliny. Seznamte se valinem, leucinem a izoleucinem. »»»

BCAA aminokyseliny, část I: pro výkonnost, regeneraci a hubnutí
BCAA aminokyseliny, část I: pro výkonnost, regeneraci a hubnutí

07. 06. 2011 | B. Gololobovová | 4677x | 0

Pro běžce je důležitý příjem všech esenciálních aminokyselin – jakmile je některé ve stravě nedostatek, dojde k omezení tvorby bílkovin. Pro tři aminokyseliny však platí, že pro výkonnost a regeneraci jsou důležitější než ostatní. Jde o valin, leucin a izoleucin, které souhrnně označujeme zkratkou BCAA. »»»

Jídelníček zraněného běžce
Jídelníček zraněného běžce

01. 06. 2011 | B. Gololobovová | 3464x | 0

Zranění je pro každého sportovce pohromou, protože každý tréninkový výpadek s sebou zákonitě nese pokles výkonnosti. To, jak velký bude, však můžeme do jisté míry ovlivnit i tím, že v průběhu léčby a rehabilitace zaměříme zvýšenou pozornost na svůj jídelníček. »»»

Zelené potraviny - sladkovodní řasy
Zelené potraviny - sladkovodní řasy

26. 05. 2011 | B. Gololobovová | 2986x | 0

V posledních letech je vidět stále zřetelnější odklon od uměle vyráběných multivitaminů. Po prvním článku na toto téma "Zelené potraviny: víc než multivitamín" přinášíme další příklady tzv. zelených potravin - sladkovodní řasy. »»»

Zelené potraviny: víc než multivitamin
Zelené potraviny: víc než multivitamin

22. 05. 2011 | B. Gololobovová | 2262x | 0

V posledních letech je vidět stále zřetelnější odklon od uměle vyráběných multivitaminů. Ukazuje se totiž, že v přirozených rostlinných zdrojích se nejen nalézají všechny důležité živiny, ale navíc jsou zde v optimálních poměrech podporujících jejich vstřebávání a využití. »»»

Ryby v běžeckém jídelníčku
Ryby v běžeckém jídelníčku

18. 05. 2011 | B. Gololobovová | 2508x | 0

Že máte ryby konzumovat minimálně 2x týdně, už jste určitě slyšeli. Jenže ruku na srdce: opravdu se tím řídíte? Přitom právě rybí maso je přínosné nejen pro zdraví srdce a cév, ale také pro sportovní výkonnost, rychlost regenerace po zátěži a prevenci zranění »»»

Běh a hubnutí II. Proč jen běhání nestačí
Běh a hubnutí II. Proč jen běhání nestačí

12. 05. 2011 | B. Gololobovová | 15573x | 0

V minulém dílu našeho miniseriálu jsme si řekli, jaká intenzita běhu je pro shazování nadbytečných kilogramů nejvhodnější. Dnes si povíme, jak můžeme hubnutí zefektivnit pomocí posilování a úpravy stravovacího režimu. »»»

Běh a hubnutí I.: Jak nejlépe spálit tuky?
Běh a hubnutí I.: Jak nejlépe spálit tuky?

05. 05. 2011 | B. Gololobovová | 86716x | 3

Většina lidí začínajících běhat v dospělém věku mívá shodnou motivaci: zhubnout. Ne každá intenzita pohybu je však při shazování nadbytečných kilogramů stejně účinná. Přečtěte si, jak hubnout či naopak nehubnout běháním... »»»